-
یکشنبه دوازدهم فروردین ۱۴۰۳
-
8:50
اول از همه، 3ds Max 2025 OpenColorIO را به عنوان سیستم مدیریت رنگ پیشفرض برای پروژههای جدید که قدمی به سوی سادهسازی جریانهای کاری رنگی مدرن است.ابزار VertexPaint نیز با این سیستم ادغام شده است و امکان تنظیم دقیق رنگ را مستقیماً روی مدل ها فراهم می کند.
این بهروزرسانی همچنین ویژگی «جستجوی جهانی» را بهبود میبخشد، که برای ارائه فهرست گستردهای از دستورات، ابزارها و تنظیمات برای سادهسازی فرآیند جستجو، بهبود یافته است و یافتن و اجرای دستورات را برای کاربران سریعتر و کارآمدتر میکند.
همچنین بهبودهایی در ابزارهای Retopology با ادغام پیش پردازش و بازسازی OpenVDB به عنوان فرآیندهای مستقل انجام شده است.
ویرایشگر منو که به تازگی معرفی شده است، قابلیت های سفارشی سازی را افزایش می دهد و به کاربران امکان می دهد به راحتی منوها و منوهای چهارگانه را در نرم افزار تنظیم کنند.
ادغام پلاگین (USD) در 3ds Max 2025 شامل قابلیتهای وارداتی بهبودیافته برای انیمیشنهای دوربین و نور و همچنین blendShapes است.
بروزرسانی موتور رندر ارنولد هدف این بهروزرسانیها کاهش زمان رندر، بهبود کیفیت رندر و افزایش کارایی کلی فرآیند رندر است.
در میان دیگر پیشرفتهای قابلتوجه، تغییراتی در جعبه ابزار انیمیشن شخصیتها، بهبود گردش کار انیمیشن و رسیدگی به مشکلات طولانی مدت بر اساس بازخورد کاربران است.
یکی دیگر از ویژگی های درخواستی کاربر، گزینه Save Incremental به منوی File اضافه شده است. این گزینه مدیریت بهتر پروژه را با اجازه دادن به کاربران برای ذخیره کپی های افزایشی صحنه های خود تسهیل می کند.
این نسخه همچنین به روز رسانی هایی را برای اصلاح کننده OpenSubdiv به همراه دارد و آن را به نسخه 3.6 ارتقا می دهد.
علاوه بر این، بهبودهایی در سایههای viewport اضافه شده است، با محدودیت اندازه پیشفرض برای نقشههای سایه از 512 به 4096. این تغییر، که در فایل 3dsmax.ini ذخیره میشود و در تمام جلسات ادامه مییابد، امکان سایههای با کیفیت بالاتر را در ویوپورت فراهم میکند. در نهایت، ویرایشگر Slate Material اکنون به کاربران اجازه می دهد تا به سرعت پنجره View Image File را با کلیک راست روی یک گره Bitmap باز کنند.
منبع